Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2016

0 ΜΑΝΙΤΑΡΙΑ




 ΜΑΝΙΤΑΡΙΑ ΠΛΕΥΡΩΤΟΥΣ


Τα μανιτάρια και μάλιστα τα πλευρώτους, τα δοκίμασα όταν ήμουν περίπου 9 χρονών....
Είχε έρθει από την Χίο, ένας πρωτεξάδελφος μου και μας έφερε ένα χάρτινο κιβώτιο γεμάτο μανιτάρια...
Ανοίγοντάς το, είδα για πρώτη φορά στην ζωή μου, αυτό που θα γινόταν στην συνέχεια, κάτι που θα μου άρεσε πάρα πολύ....
Και όταν μας εξήγησε, πώς τα μάζεψε και πού, πώς τα καθαρίζουμε, πως τα τηγανίζουμε ή τα μαγειρεύουμε η μητέρα μου έπιασε γρήγορα δουλειά....
Τριγύριζα εγώ μέσα στα πόδια της να δω....
Περίεργο παιδί ανέκαθεν, παρακολουθούσα όλες τις γρήγορες κινήσεις της.....Και επειδή ήταν το αγαπημένο έδεσμα του πατέρα μου, αμέσως τα καθάρισε με ένα πανί καθαρό και έβαλε το τηγάνι στην φωτιά....
Τα αλεύρωσε καλά, τα έκοψε κομμάτια και μόλις έκαψε το λάδι τα έριξε στο τηγάνι, να ροδοκοκκινίσουν....
Και όταν τα έβγαλε στο βαθύ πιάτο, δεν περίμενα καθόλου να κρυώσουν....πήρα ένα κομμάτι και, καυτό όπως ήταν μου έκαψε την γλώσσα...Δεν πτοήθηκα καθόλου, ούτε περίμενα να ρίξει επάνω λεμονάκι και λαδάκι όπως είπε....
Εκείνη η πρώτη μου φορά, ήταν η απαρχή ενός μεγάλου έρωτα που κρατάει ακόμα....Γιατί, ακόμα και τώρα, άνθρωπος που τα γνωρίζει πολύ καλά, τα μαζεύει, τα καθαρίζει και τα καταψύχει....
Μου τα φέρνει και τα έχω στον καταψύκτη, για ώρα ανάγκης....πλευρώτους, από την Κρήτη...
Πλευρώτους και πορτομπέλο, κονσέρβα ή καλλιεργημένα σε τσουβάλι δεν με αφορά....Μανιτάρια να 'ναι.....

Αν σας αρέσουν τα μανιτάρια και δεν τα φοβάστε κάντε τα , αφού προηγουμένως μάθετε κάτι....
Δεν μαζεύουμε μανιτάρια από οπουδήποτε....
Πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι αυτά που μαζεύουμε είναι κατάλληλα για βρώση....
Δεν τα βάζουμε κάτω από την βρύση για ξέπλυμα, διότι κρατάνε πολύ νερό και δεν το θέλουμε....
Τα καθαρίζουμε καλά με βρεγμένο πανί...
Αν θέλουμε να τα καταψύξο9υμε, τα καθαρίζουμε καλά με πανί ή βουρτσάκι, τα κόβουμε κομμάτια και τα βάζουμε με την σειρά σε δίσκο....όταν παγώσουν τα βάζουμε σε σακούλες κατάψυξης....
Εάν θέλουμε να τα τηγανίσουμε, όπως είναι παγωμένα τα αλατίζουμε, τα αλευρώνουμε και τα τηγανίζουμε σε καυτό λάδι....ΔΕΝ τα γυρίζουμε πριν τα δούμε να έχουν ροδοκοκκινίσει, περίπου στο δεκάλεπτο.....
Τα γυρίζουμε και τα αφήνουμε να ψηθούν και από την άλλη μεριά ....

Αυτά που σας δείχνω είναι πλευρώτους κατεψυγμένα και τηγανισμένα αφού προηγουμένως τα αλάτισα και τα αλεύρωσα καλά.....


Καλή επιτυχία 

Katerina Malachia

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ειμαι μελος

Translate

 

Αλμυρά και Γλυκά Μυστικά Template by Ipietoon Cute Blog Design